Kristiansandsregionen
Kristiansandsregionen har sitt vedtatte sykkelmål på 8 prosent i 2030 og en gåandel på 18 prosent i 2030. Dette tallet er satt ut fra forventet befolkningsvekst og forutsettes at nullvekstmålet for personbiltrafikk innfris. Vi har satt målene for mobilitetsplanen likt som disse. Mer om målene og forutsetningene for disse ligger i Kollektivkonseptet og Mobilitetskonseptet 2030.
Arendalsregionen
Arendalsregionen har i sin ATP-plan vedtatt sykkelmål på 6 prosent i 2025 og 8 prosent i 2040, samt en gåandel på 18 prosent i 2025 og 20 prosent i 2040. Dette er ambisiøse mål og under forutsetninger om bruk av restriktive virkemidler som bompenger og parkeringsrestriksjoner. For Arendalsregionen settes målene i denne planen på målene som er i ATP-planen i 2025. Mer om målene og forutsetningene for disse ligger i ATP-plan for Arendalsregionen (2019).